Lige før sommerferien blev jeg inviteret på en lille tur til Rom af Kenzo – og den slags er man jo ikke for fin til. 🙂 Årsagen var, at der er kommet en ny udgave af Flower by Kenzo, nemlig den der hedder Flower by Kenzo Red Editon. Og i denne uge er den faktisk kommet i butikkerne her i Danmark.
Men først lige en smule om turen til Rom, som i sig selv var en oplevelse. Vi boede på det kendtehotel Bernini, som lå cirka 7 minutters gang fra den spanske trappe, så det kan anbefalet hvis man vil bo centralt og så har de en vidunderlig restaurant med smuk udsigt over byen på tagterrassen. Værelserne er meget enkle og klassiske og der er SUPER god morgenmad på hotellet, så det var lige et lille tip herfra, hvis du skal til Rom. 🙂
Dresscode til selve eventen var “a touch of red” og der panikkede jeg lige i første om gang, for efter et kig i mit klædeskab gik det op for mig, at jeg ikke ejer noget rødt tøj (udover et t-shirt, men den passede ikke til lejligheden). Heldigvis kunne jeg låne en kjole af en veninde. 🙂
Vi blev afhentet foran hotellet af en italiensk guide, som bar rundt en en stor valmue i stedet for den famøse gule paraply.
Den røde valmue er også signaturblomsten for Flower by Kenzo parfumerne. 🙂 Vi fik en fin guidet tur til nogle af de meste kendte seværdigheder i Rom og turen endte ved den spanske trappe. Her fik vi en super cool overraskelse i form at et orkester, som skabte den vildeste stemning og fik nærmest alle til at danse.
“Valmueblade” blev skudt op i himlen som afslutning på orkesterets koncert p den spanske trappe, et sindsygt smukt syn.
Resten af eventen foregik i et lukket område på toppen af taget på en bygning lige ved siden af den spanske trappe.
Her fik jeg også muligheden for at hilse på parfumøren Alberto Morillas, som er manden bag nogle af verdens mest ikoniske parfumer som Calvin Klein CK One, Bvlgari Omnia, Marc Jacobs Daisy Giorgio Armani Aqua di Giò, Gucci Bloom, Issey Miyake L’Eau, Dolce & Gabbana Light Blue – blot for at nævne nogle få fra en meget, meget lang liste.
Eventen sluttede af med, at man havde mulighed for at blive kørt hjem på ægte, italiensk manér på enten scooter eller i en Fiat. Vi valgte falktisk at gå hjem, men jeg skulle da lige have et billede på den fine scooter.
Og nu til den nye parfume. Måske kender du den første, som bare hedder Flower by Kenzo i gennemsigtig flakon, som kom frem tilbage i 2000. Men den røde Red Edition er altså den nye udgave og mere powerfuld og fyldig udgave af den første – og det elsker jeg! 🙂 Den har masser af rige duftnoter fra jasmin, bergamotte, forfriskende appelsinblomst, sødmefuld fersken, blød vanilje, musk, havsalt, musk og patchouli. Tilsammen giver det en virkelig lækker sensuel, blød og super feminin duft, som holder længe.
Den røde flakon signalerer også (synes jeg), at den er lidt mere power i denne udgave, som er blomstret, feminin og har en blødhed fra vaniljen. Den er som sagt netop kommet i butikkerne i denne uge og koster 565 kr for 50 ml eau de toilette.
Ps.: Øverst i indlægget finder du et rødt reklame-link. Jeg gør opmærksom på, at det røde link i dette indlæg er reklame-link, som giver mig en lille kommision og hjælp til mig for at holde bloggen i gang. Altså vel at mærke kun, hvis du køber dine produkter via dette link. Læs mere om det under Om Silke.
Tina
Det lyder som en dejlig oplevelse i Rom:-)
Meget flot flakon og sikkert en vidunderlig duft, som jeg må prøve ved lejlighed.
Du ser bare så godt ud og rigtig godt scooter foto:-)
Annelise Jørgensen
Spændende parfume, som skal prøves 👌🏻 Og dejlige billeder fra ROM 🌺🌺🌺🌺